سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمران و آبادانی
حارث اعور به امیر مؤمنان گفت: «ای امیر مؤمنان!به خدا سوگند، من تو را دوست دارم» . [امام صادق علیه السلام]

نوشته شده توسط:   علیرضانوروزی  

مدیریت توسعه و بهره برداری انرژی های نو از منظر پدافند غیر عامل

  

 

 

چکیده

 

در تهاجم نظامی هر کشور نیروگاه ها  همواره بعنوان اهداف اولیه بوده و مورد آسیب جدی قرار می گیرد . از آنجا که برق غالب نیروگاه ها پس از طی فرایند قسمتهای اصلی شامل منبع تامین نیرو ، نیروگاه ، پست و خطوط انتقال مورد استفاده قرار می گیرد ،که در صورت آسیب هر یک از قسمتها عملا برق رسانی انجام نخواهد شد و هیچ یک از وسایل الکتریکی قابل بهره برداری نخواهد بود  . هنگامی که نیروگاه ها از بهره دهی خدماتی ساقط شود حکومتها را نیز در معرض مخاطره قرار خواهد داد .

با توجه به توسعه زندگی شهری و وابستگی بیشتر مردم به وسایل الکتریکی ، بایستی شرایط زندگی مردم در زمان بحران از نظر انرژی برق تامین گردد .

وجود شرایط اقلیمی مناسب کشور جمهوری اسلامی ایران و مورد تهدید  واقع نشدن منابع انرژی های نو  با رعایت  پراکندگی ، کوچک سازی ، تمرکز زدایی ، کاهش اهمیت هدف ، حذف پست و خطوط انتقال طولانی ضرورت توسعه و بهره برداری انرژی های نو از منظر پدافند غیر عامل را آشکار تر می نماید .

در این مقاله به ضرورت توسعه انرژِ ی خورشیدی  بعنوان یکی از انواع انرژی های  نو از منظر پدافند غیر عامل  که منجر به استمرار فعالیت  انرژی برق در زمان بحران می گردد پرداخته خواهد شد .

 

 

واژه های کلیدی : پدافند غیر عامل(1) ، نیروگاه (2) ، انرژی های نو(3) ، انرژِ ی خورشیدی (4) پراکندگی (5)

 

 

1-passive defense                                              3- new energy                                 5- dispersion      

2- Power Stations                                              4- solar energy  


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
جمعه 103 اردیبهشت 14
امروز:   1 بازدید
دیروز:   0  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
عمران و آبادانی
اوقات شرعی
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com